Za pomocą jednego podwozia z kabiną, czyli ciągnika siodłowego, można zarządzać wieloma zadaniami transportowymi.

Dlatego ten wielofunkcyjny pojazd jest dobrą alternatywą dla całej gamy konwencjonalnych ciężarówek i samochodów dostawczych. Podstawowa konstrukcja ciągnika siodłowego składa się z kabiny, ramy i podwozia. W zależności od potrzeb biznesowych baza ta wyposażona jest w różne nadbudowy, w ten sposób można otrzymać dowolny typ ciężarówki. Oprócz specjalnej zabudowy często w skład finalnej konstrukcji wchodzą takie urządzenia przeładunkowe jak rampa załadunkowa, manipulator czy podpory.

Dlaczego ciągniki siodłowe są optymalnym rozwiązaniem

Możesz kupić na giełdzie ciągnik siodłowy DAF w korzystnej cenie

W rezultacie wielu różnorodnych zalet wymienionych powyżej, ciągnik siodłowy jest optymalnym wyborem dla tych, którzy cenią sobie elastyczność. Jeśli masz samochód ciężarowy z podwoziem z kabiną, masz gotowy do użycia pojazd użytkowy, który można dokładnie dostosować do wymagań twojej firmy. Jednym z kluczowych parametrów ciągników siodłowych jest ich ładowność, która bezpośrednio zależy od liczby osi. Im więcej osi ma pojazd, tym większą wagę może przewieźć,a najczęstsze konfiguracje osi to 6х2, 4х2, 6×4. Aby zapewnić dobre osiągi w warunkach terenowych, podwozie wymaga blokady mechanizmu różnicowego, która jest modyfikacją standardowego otwartego mechanizmu różnicowego. Zapewnia lepszą przyczepność, ograniczając każde z dwóch kół na osi do tej samej prędkości obrotowej, pomimo trakcji lub różnic w oporach widocznych na każdym kole.

Wśród wiodących producentów ciągników siodłowych znajdują się znane marki pojazdów użytkowych, jak Mercedes-Benz, Renault, DAF, Scania, czy Volvo. Wybór ciągnika siodłowego zależy przede wszystkim od specjalizacji przewoźnika. Firmy, które specjalizują się w transporcie ładunków ponadgabarytowych, potrzebują ciągników o dużej mocy. Ten typ pojazdów może przewozić ciężkie ładunki na długich dystansach i platformy niskopodwoziowe. Jeżeli firma specjalizuje się w transporcie produktów w cysternach, to wystarczy do tego ciągnik siodłowy o średniej mocy, to jest o ładowności do 20 ton.

Kupując ciągnik siodłowy DAF należy zwrócić uwagę na wiele różnych czynników, takich jak rodzaj przewożonego ładunku i rodzaj naczepy, maksymalna ładowność, efektywność paliwowa, konfiguracja osi, wymiary kabiny oraz liczba koi sypialnych.